جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

پزشکان و اهمیت کار آنها

۸ بازديد
پزشک شخصی است که به افرادی که بیمار، ناسالم یا مجروح هستند، مراقبت های پزشکی ارائه می دهد. پزشکان مشکلات سلامتی را تشخیص داده و برای کمک به افراد سالم تر، درمان تجویز می کنند. آنها همچنین اغلب مراقبت های پیشگیرانه مانند ایمن سازی و معاینات را برای کمک به افراد سالم ارائه می دهند. پزشکان متخصصان بسیار آموزش دیده ای هستند که باید از آخرین شیوه های پزشکی و فناوری به روز بمانند.

دکتر: حرفه نجات غریق

پزشک متخصص مراقبت های بهداشتی است که علم پزشکی را انجام می دهد. پزشک بودن یکی از اصیل ترین و نجات بخش ترین حرفه های جهان است. پزشک به عنوان خدای موجود بر روی زمین در نظر گرفته می شود. آنها نجات دهندگان زندگی هستند. پزشک مسئول تشخیص و ارائه درمان های پزشکی و جراحی به بیماران خود است. به طور کلی، پزشکان به عنوان پزشک، جراح و سایر متخصصان شناخته می شوند.

شرایط لازم برای دکتر شدن

در هند، برای دکتر شدن، یک فرد باید مدرک MBBS از یک کالج پزشکی که توسط شورای پزشکی هند به رسمیت شناخته شده است داشته باشد و قبل از شروع کار خود، یک دوره کارآموزی یک ساله را بگذراند. مدرک فوق لیسانس مانند MD/MS/Diploma نیز در برخی از تخصص ها مطلوب است. علاوه بر این، نامزد باید در شورای پزشکی هند ثبت نام کند و مجوز پزشکی دریافت کند. بنابراین، یک دکتر باید دارای مدرک MBBS، یک سال کارآموزی، مدرک تحصیلی فوق لیسانس و مجوز پزشکی معتبر برای طبابت باشد.

وظایف یک پزشک

وظیفه پزشک ارائه بهترین مراقبت از بیماران خود است. با پیشرفت فناوری و دانش پزشکی، پزشکان باید بتوانند با استفاده از به روزترین تحقیقات و فناوری، بیماران خود را تشخیص داده و درمان کنند.

علاوه بر ارائه مراقبت های پزشکی مستقیم به بیماران، مسئولیت های پزشک شامل هماهنگی مراقبت از بیمار، ثبت سوابق، تحقیق، آموزش بیمار و ارائه نتایج دقیق برای آزمایش ها و مطالعات بالینی است. علاوه بر این، پزشکان باید در صورت نیاز، درمان های جایگزین را برای بیماران خود ارزیابی و توصیه کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.